Intézményi Program

Az önkormányzati fenntartású intézmények (iskolák, óvodák, művelődési házak), vagy irodák, cégek komposztálási tevékenységének elindítása számos kézzelfogható előnnyel jár.

Az intézmények fenntartója, vagyis az önkormányzat - cégek esetében az üzemeltető gazdasági társaság - a hulladékkal párhuzamosan csökkenő szemétdíjon (kukaszám, űrítési gyakoriság) sok pénzt megspórolhat. A gyerekek, a diákok vagy épp a munkatársak szemléletének környezettudatosabbá formálása persze nemcsak gazdasági értelemben hasznos, hanem etikai, szociális, kertészeti és egészségügyi vonatkozásain keresztül is.  

Az eredményes komosztáláshoz, az eszközök biztosításán túlmenően, jól megtervezett kommunikáció, teljes körű tájékoztatás, ismeretterjesztő kiadványok, plakátok is kellenek. Ezeket biztosítjuk az irodák, intézmények részére. A közösségek vezetőinek és résztvevőinek meggyőzése, motivációja a legfontosabb feladatunk. A közösségek számára költségtérítés ellenében biztosítunk:

  • fedeles, belső szellőző csővel ellátott, műanyag komposztsilót, elsősorban a konyhai zöldjavak komposztálására (igény szerint kisméretű, 340 literes és/vagy nagyméretű, 640 literes edények)
  • saját készítésű lombkomposztálót fémhálóból, a helyi adottságoknak, a fák számának, a kertben keletkező zöld hulladék mennyiségének megfelelően
  • fedeles, 40 literes faforgácstároló vödröt
  • kedvcsináló és útmutató kiadványokat, plakátokat

Tapasztalataink szerint egy-egy közösség tagjai lassan és fokozatosan csatlakoznak a komposztáláshoz. Érdemes tehát a jelen idejű, valós komposztálási hajlandóság szerint felállítani az eszközöket. Később igény szerint, a komposztálásban aktívan közreműködők számának növekedésével párhuzamosan kezdeményezhetik a további fejlesztéseket (kapacitás bővítés, kisegítő eszközök beszerzése).

A program beindítása általában egyetlen ember, a leendő komposztgazda nevéhez köthető. A komposztgazda a mi legfőbb segítőnk, kapcsolattartó a Komposztmester és az Intézmény, a Cég tagjai között. Ő felügyeli a komposztálás folyamatát. Az ő segítségével fogjuk kiválasztani az eszközök helyét, a kb. 30 perces ismeretterjesztő előadás időpontját és helyszínét. Az előadás során válaszolunk minden felmerülő kérdésre. 

Utógondozásunk során a résztvevőkkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, biztosítjuk a telefonos, e-mail-es és internetes információszolgáltatást, és – ha szükséges – a helyszíni segítségnyújtást.